L’associació La Tercera Via: diàleg i acord expressa el seu condol per la mort de Francisco Rubio Llorente, jurista i expresident del Consell d’Estat.

Rubio Llorente va col.laborar activament amb l’associació de la Tercera Via participant en unes jornades celebrades a Barcelona l’any 2015 i era un referent pels que pensem que l’acord i el diàleg són la única solució a les tensions territorials que pateix avui Espanya.

El president de l’associació, Mario Romeo ha lamentat la notícia i ha declarat que amb la seva mort hem perdut “un dels millors juristes que ha tingut el nostre país i un defensor incansable del diàleg”Així mateix, ha declarat que “cal aprendre dels seus consells i treballar per cercar canvis a Espanya desde la màxima concòrdia i amb constant voluntat d’acord i entesa entre els seus pobles”.

Francisco Rubio Llorente va nèixer a Berlanga de San Fernando (Badajoz) el 1930, era doctor en Dret per la Universitat de la Sorbona. Va ser vicepresident del Tribunal Constitucional fins l’any 1992 i president del Consell d’Estat des de l’any 2004 fins al 2012.

Professor de dret a la Universitat Central de Veneçuela entre els anys 1959 i 1967, i després catedràtic a la Universitat Complutense de Madrid fins a la seva jubilació.